Ãltalános SzerzÅdési Feltételek
Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minÅsül Ãrásbeli szerzÅdésnek, magyar nyelven Ãródik, magatartási kódexre nem utal. A webshop működésével, megrendelési, és szállÃtási folyamatával kapcsolatosan felmerülÅ kérdések esetén a megadott elérhetÅségeinken rendelkezésére állunk.
Jelen ÃSZF hatálya a Szolgáltató weblapján (www.barkacsgep.com) és aldomainjein történÅ jogviszonyokra terjed ki.Jelen ÃSZF folyamatosan elérhetÅ a következÅ weboldalról.
1. Szolgáltató adatai:
A szolgáltató neve: Devon Imp-Ex Kft.
A szolgáltató székhelye: 1103 Budapest, Noszlopy u. 34.
A szolgáltató postai cÃme: 1211 Budapest Központi út 53/ D Csepeli Ipari Park
A szolgáltató elérhetÅsége, az igénybe vevÅkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési cÃme: Info@barkacsgep.com
Cégjegyzékszáma: 01-09-710646
Adószáma: 12863660-2-42
Nyilvántartásban bejegyzÅ hatóság neve: FÅvárosi Törvényszék CégbÃrósága                                         Â
Adatvédelmi nyilvántartási száma: NAIH- 2016/DP/000054
A szerzÅdés nyelve: Magyar
A tárhely-szolgáltató neve: Versanus Kft
CÃme:Â H-1037 Budapest, Verhovina u. 8.
e-mail cÃme:Â info@versanus.hu
2. AlapvetŠrendelkezések:
2.1.  A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári TörvénykönyvrÅl szóló 2013. évi V. törvény (âPtk.â) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggÅ szolgáltatások egyes kérdéseirÅl szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerzÅdések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelezÅ rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadóak.
2.2.  A jelen Szabályzat a nyilvánosságra hozatalának dátuma napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosÃtani a Szabályzatot. A módosÃtásokat a Szolgáltató azok hatályba lépése elÅtt 11 (tizenegy) nappal a weboldalakon közzéteszi. Felhasználók a weboldalak használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldalak használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.
2.3.  Felhasználó, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett webshop weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa â akkor is, ha nem regisztrált felhasználója a webshopnak, a Szabályzatban foglaltakat magára nézve kötelezÅnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a webshop tartalmának megtekintésére.
2.4. Szolgáltató fenntart magának minden jogot a webshop weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenÅ tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a webshopon megjelenÅ tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesÃtése a Szolgáltató Ãrásos hozzájárulása nélkül.
2.4.  A Felhasználó az a személy, aki a webshop weboldalát megnyitja, és ott elfogadja a webáruházra vonatkozó szabályzatokat.
3. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre:
3.1. A megjelenÃtett termékek kizárólag online rendelhetÅk meg. A termékekre vonatkozóan megjelenÃtett árak forintban értendÅk, tartalmazzák a törvényben elÅÃrt áfát, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállÃtás dÃját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámÃtásra.
3.2. A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék(ek) nevét, leÃrását, a termékekrÅl fotót jelenÃt meg. A termékek adatlapján megjelenÃtett képek eltérhetnek a valóságtól, illusztrációként szerepel(het)nek. Szolgáltató nem vállal felelÅsséget a webshopban megjelenÅ kép és a termék tényleges kinézete közötti különbözÅség miatt.
3.3. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akció részleteirÅl és annak pontos idÅtartamáról.
4. Rendelés menete:
4.1. Felhasználó regisztráció nélkül is megkezdheti a vásárlást.
4.2. Felhasználó a megvásárolni kÃvánt termék, termékek darabszámát beállÃtja.
4.3. Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott termék(ek)et. Felhasználó bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a âkosár tartalmaâ ikonra kattintva.
4.4. Amennyiben Felhasználó további terméke(ke)t szeretne kosárba helyezni, folytatja a termék(ek) kosárba helyezését. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenÅrzi a megvásárolni kÃvánt termék(ek) darabszámát. A âXâ ikonra kattintva törölheti a kosár tartalmát.
4.5. Felhasználó kiválasztja a szállÃtási cÃmet, majd a szállÃtási/fizetési módot, melynek tÃpusai a következÅk:
4.5.1.  Fizetési módok:
- Utánvétel: Amennyiben a rendelés értékét a csomag kézhezvételekor kÃvánja kiegyenlÃteni, akkor válassza az "Utánvétel" fizetési módot.Â
- Bankkártyás: Amennyiben a rendelés értékét a rendeléskor kÃvánja kiegyenlÃteni, akkor válassza a "Bankkártya" fizetési módot. Â
4.5.2. SzállÃtási módok:
- HázhozszállÃtás
- Személyes átvétel (1211 Budapest Déli-bekötŠu. 10/c)
- Postán maradó csomagÂ
4.6. Amennyiben a webshopban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve kijavÃtása után Szolgáltató haladéktalanul tájékoztatja a Felhasználót az új adatokról. A Felhasználónak ezt követÅen â ha a javÃtott adatokkal is meg kÃvánja rendelni a terméket - meg kell erÅsÃtenie megrendelést, vagy jogosult a szerzÅdéstÅl elállni (megrendelését visszavonni). A jelen pont szerinti esetben az elállás joga Szolgáltatót is megilleti. Jelen pont szerinti elállás esetén a szerzÅdés megszűnése miatt egyik fél sem támaszthat semmilyen igényt a másik féllel szemben.
4.7. A fizetendÅ végösszeg a megrendelés összesÃtése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. Felhasználó köteles a csomagot kézbesÃtéskor a futár elÅtt megvizsgálni, és a termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzÅkönyv felvételét kérni. Felhasználó sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzÅkönyv nélküli reklamációt Szolgáltató nem fogad el! A csomagok kézbesÃtése munkanapokon történik, az esetek többségében 8-17 óra közötti idÅszakban.
A fizetendÅ végösszegrÅl a vásárló a rendelés visszaigazolásakor értesÃtést kap. A Szolgáltató a számlát a rendelés feldolgozását visszaigazoló e-mailben, PDF formátumban küldi meg a Felhasználó részére. A Felhasználó jelen ÃSZF elfogadásával belegyezik a számla ilyen módon való kiküldéséhez/fogadásához. Amennyiben a Felhasználó papÃr alapú számlára is igényt tart, azt a webshop ügyfélszolgálatán kérheti.
4.8. Az adatok megadását követÅen Felhasználó a âRendelés jóváhagyásaâ gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, elÅtte azonban még egyszer ellenÅrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével, vagy e-mailben jelezheti Szolgáltató felé egyéb, rendeléssel kapcsolatos megjegyzéseit.
4.9.  Adatbeviteli hibák javÃtása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása elÅtt minden esetben vissza tud lépni az elÅzÅ fázisba, ahol javÃtani tudja a bevitt adatokat. A megrendelési folyamat lezárását követÅen Felhasználó az adatbeviteli hibá(ka)t e-mailben tudja jelezni Szolgáltató felé, a rendelés-visszaigazolás megküldését követÅ 1 munkanapon belül.
4.10. Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követÅen visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétÅl számÃtott, a szolgáltatás jellegétÅl függÅ elvárható határidÅn belül, de legkésÅbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerzÅdéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendÅ a Szolgáltatóhoz, illetve a Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetÅvé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelÅsségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg idÅben, mert Felhasználó rossz e-mail cÃmet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telÃtettsége, vagy egyéb a Szolgáltatótól független ok miatt nem tud üzenetet fogadni.
Szolgáltató és Felhasználó között a szerzÅdés a Felhasználó megrendelésének Szolgáltató általi visszaigazolásával jön létre. A szerzÅdés határozott idÅtartamra jön létre, amely megszűnik azon a napon, amelyen Felek a szerzÅdésben vállalt kötelezettségüket (elsÅdlegesen Szolgáltató vagy közreműködÅje átadta a megrendelt terméke(ke)t a Felhasználónak, Felhasználó pedig maradéktalanul eleget tett fizetési kötelezettségének) maradéktalanul teljesÃtették.
5. A megrendelések feldolgozása és teljesÃtése
5.1. A megrendelések feldolgozása nyitvatartási idÅben történik. Megrendelés leadásra a nyitvatartási idÅn kÃvül is van lehetÅség, ez esetben a megrendelés a következÅ nyitvatartási napon kerül feldolgozásra.
5.2. Ãltalános teljesÃtési határidÅ: a visszaigazolás megküldésétÅl számÃtott 5 munkanapon belül. Amennyiben Szolgáltató és Felhasználó a teljesÃtés idÅpontjában nem állapodtak meg, a Szolgáltató a Felhasználót email formájában a felszólÃtásában meghatározott idÅpontban vagy idÅn belül, felszólÃtás hiányában legkésÅbb a megrendelésnek Szolgáltatóhoz való megérkezésétÅl számÃtott 30 napon belül köteles a szerzÅdés szerinti teljesÃtésre.
5.3. Ha a Szolgáltató a szerzÅdésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesÃti, mert a szerzÅdésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles errÅl Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésÅbb harminc napon belül visszatérÃteni. E kötelezettség teljesÃtése Szolgáltatót nem mentesÃti szerzÅdésszegése egyéb következményei alól.
5.4.  Szolgáltató nem vállal felelÅsséget az esetleges technikai ismertetÅk, leÃrások a beszállÃtó, vagy rajta kÃvül álló okok miatt történÅ elÅzetes bejelentés nélküli változása miatt. Szolgáltató fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasÃtására részben, vagy teljes egészben. Részben történÅ teljesÃtés kizárólag Felhasználóval történÅ egyeztetést követÅen kerülhet sor!
6. Elállás joga
6.1. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerzÅdések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Felhasználó a megrendelt termék kézhezvételétÅl számÃtott 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerzÅdéstÅl. Jelen tájékoztató hiányában Felhasználó jogosult 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát. E rendelkezés nem gátolja a Felhasználó azon jogát, hogy az elállás jogát a szerzÅdés megkötésének napja (megrendelés visszaigazolása) és a termék átvétele közötti idÅszakban is gyakorolja.
6.2. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idÅ attól a naptól számÃtott 14 nap elteltével jár le, amelyen Felhasználó, vagy az általa megjelölt - a fuvarozótól eltérÅ harmadik személy - a terméket átveszi.
6.3. Elállás esetén a megrendelt terméke(ke)t Felhasználó köteles Szolgáltatónak visszaküldeni. A termék(ek) visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, a Szolgáltató nem vállalja e költség viselését.
6.4. Az elállási jog gyakorlása esetén a Felhasználót a termék visszajuttatásának költségén kÃvül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérÃtését.
6.5. Nem illeti meg az elállási jog Felhasználót olyan nem elÅre gyártott termék esetében, amelyet a Felhasználó utasÃtása alapján vagy kifejezett kérésére állÃtottak elÅ, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Felhasználó személyére szabtak.
6.6. A Felhasználó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát
- a szolgáltatás nyújtására irányuló szerzÅdés esetében a szolgáltatás egészének teljesÃtését követÅen, ha a vállalkozás a teljesÃtést a fogyasztó kifejezett, elÅzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesÃtését követÅen felmondási jogát elveszÃti;
- olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve dÃja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására nyitva álló határidÅ alatt is lehetséges ingadozásától függ;
- romlandó vagy minÅségét rövid ideig megÅrzÅ termék tekintetében;
- olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követŠfelbontása után nem küldhetŠvissza;
- olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követÅen elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
- olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerzÅdés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerzÅdés teljesÃtésére csak a megkötéstÅl számÃtott harmincadik napot követÅen kerül sor;
- olyan vállalkozási szerzÅdés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgÅs javÃtási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
- lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számÃtógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követÅen a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
- hÃrlap, folyóirat és idÅszaki lap tekintetében, az elÅfizetéses szerzÅdések kivételével;
- nyilvános árverésen megkötött szerzÅdések esetében;
- lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerzÅdés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidÅs tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerzÅdés esetében, ha a szerzÅdésben meghatározott teljesÃtési határnapot vagy határidÅt kötöttek ki;
- a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, elÅzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesÃtést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételérÅl, hogy a teljesÃtés megkezdését követÅen elveszÃti az elállási jogát.
6.7. Szolgáltató a termék visszaérkezését követÅen a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésÅbb 14 napon belül visszatérÃti a kifizetett összeget a Felhasználó részére. SzállÃtási költség csak abban ez esetben kerül visszatérÃtésre, ha az összes termék visszaküldésre kerül.
6.8. A visszatérÃtés során a Szolgáltató a visszatérÃtendŠösszeget a Fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyezÅ módon teljesÃti, e visszatérÃtési mód alkalmazásával a Felhasználót semmilyen többletköltség nem terheli.
6.9.  Felhasználó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerzÅdéstÅl való elállására vonatkozó értesÃtés Szolgáltató részére történÅ megküldésétÅl számÃtott 14 napnál semmiféleképpen sem késÅbb visszaküldeni vagy Szolgáltató cÃmén leadni.
6.10.  Felhasználó akkor tartja be a határidÅt, ha a 14 napos idÅszak letelte elÅtt visszaküldi a termék(eke)t. A visszaküldés határidÅben teljesÃtettnek minÅsül, ha a Felhasználó a terméket a határidÅ lejárta elÅtt (legkésÅbb annak utolsó napján) igazolható módon elküldi.
6.11. A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének költségét viseli.
6.12. Felhasználó kizárólag akkor vonható felelÅsségre az árukban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az az áruk jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapÃtásához szükségestÅl eltérÅ kezelés miatt következett be.
6.13.  A visszatérÃtést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amÃg vissza nem kapta a terméke(ke)t, vagy Felhasználó bizonyÃtékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettÅ közül a korábbi idÅpontot kell figyelembe venni.
6.14.  Amennyiben a Felhasználó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti a Szolgáltató elérhetÅségeinek valamelyikén Ãrásban (akár a mellékelt adatalap segÃtésével), telefonon, vagy személyesen (pl. ügyfélszolgálati irodák). Elektronikus úton megküldött elállási nyilatkozat esetén a Szolgáltató a nyilatkozat megérkezését elektronikus úton visszaigazolja. Postai úton Ãrásban történÅ jelzés alkalmával a postára adás idÅpontját vesszük figyelembe (a postai borÃtékon a feladást igazoló pecsét), telefonon történÅ jelzés alkalmával pedig a telefonon történÅ jelzés, személyes jelzésnél a személyes bejelentés idÅpontját.  A megrendelt terméket postai úton, futárszolgálat segÃtségével, vagy személyesen (ügyfélszolgálati irodák) juttathatja vissza a Felhasználó a Szolgáltató részére.
6.15. Felhasználónak kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredÅ károknak megtérÃtése a Felhasználót terheli! A termék visszaérkezését követÅ tizennégy napon belül a Felhasználó által megadott bankszámlaszámra visszatérÃti Szolgáltató a termék vételárát, a szállÃtási költséggel együtt.
6.16. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerzÅdések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendeletei itt érhetÅ el.
6.17. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhetŠel.
6.18. Felhasználó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található elérhetÅségeken.
6.19.  Az elállási jog nem illeti meg azt a Felhasználót, aki a Polgári TörvénykönyvrÅl szóló 2013. évi V. törvény 8:1. § (1) bekezdés 3. pontja szerint nem minÅsül fogyasztónak, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár e.
Szavatosság
Kellékszavatosság
7.1. Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?
Felhasználó webshopot üzemeltetÅ cég hibás teljesÃtése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesÃthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
7.2. Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?
Felhasználó â választása szerint â az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavÃtást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesÃtése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesÃtéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavÃtást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállÃtását vagy a hibát a vállalkozás költségére Felhasználó is kijavÃthatja, illetve mással kijavÃttathatja vagy â végsÅ esetben â a szerzÅdéstÅl is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
7.3. Milyen határidÅben érvényesÃtheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?
Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem késÅbb, mint a hiba felfedezésétÅl számÃtott kettÅ hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhÃvjuk a figyelmét, hogy a szerzÅdés teljesÃtésétÅl számÃtott két éves elévülési határidÅn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesÃtheti.
7.4. Kivel szemben érvényesÃtheti kellékszavatossági igényét?
Felhasználó a vállalkozással szemben érvényesÃtheti kellékszavatossági igényét.
7.5. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesÃtésének?
A teljesÃtéstÅl számÃtott hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesÃtésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltetÅ vállalkozás nyújtotta. A teljesÃtéstÅl számÃtott hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyÃtani, hogy az Felhasználó által felismert hiba már a teljesÃtés idÅpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
7.6. Milyen esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó â választása szerint â kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesÃthet.
7.7. Milyen jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavÃtását vagy kicserélését kérheti.
7.8. Milyen esetben minÅsül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minÅségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leÃrásban szereplÅ tulajdonságokkal.
7.9. Milyen határidÅben érvényesÃtheti Felhasználó termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számÃtott két éven belül érvényesÃtheti. E határidÅ elteltével e jogosultságát elveszti.
7.10. Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesÃtheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesÃtése esetén Felhasználónak kell bizonyÃtania.
7.11. A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyÃtani tudja, hogy:
â a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
â a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal idÅpontjában nem volt felismerhetÅ vagy
â a termék hibája jogszabály vagy kötelezÅ hatósági elÅÃrás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendÅ egy okot bizonyÃtania.
FelhÃvom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesÃthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesÃtése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavÃtott részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesÃtheti.
7.12. A webshopot üzemeltetŠSzolgáltató az 151/2003 (IX.22.) Korm. rendelet: Egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelezŠjótállás szabályai alapján jótállásra nem köteles, azt önként nem vállalja.
8. A szavatossági igény esetén történŠeljárás
Jelen 8. pont tekintetében fogyasztó a Felhasználó - amennyiben megfelel a Polgári TörvénykönyvrÅl szóló 2013. évi V. törvény 8:1. § (1) bekezdés 3. pontja szerinti fogyasztó fogalmának, vállalkozás a Szolgáltató.
8.1. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerzÅdésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitÅl a fogyasztó hátrányára nem térhet el.
8.2. A fogyasztó kötelessége a szerzÅdés megkötésének bizonyÃtása (számlával, vagy akár csak nyugtával).
8.3. A vállalkozás a fogyasztó nála bejelentett szavatossági igényérÅl jegyzÅkönyvet köteles felvenni.
8.4. A jegyzÅkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.
8.5. Ha a vállalkozás a fogyasztó szavatossági igényének teljesÃthetÅségérÅl annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról â az igény elutasÃtása esetén az elutasÃtás indokáról és a békéltetÅ testülethez fordulás lehetÅségérÅl is â öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesÃteni a fogyasztót.
8.6. A vállalkozás a jegyzÅkönyvet az annak felvételétÅl számÃtott három évig köteles megÅrizni, és azt az ellenÅrzÅ hatóság kérésére bemutatni.
8.7. A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavÃtást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze
9. Panaszkezelés rendje
9.1. Ãruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelÅ minÅségben, a megrendelÅ teljes megelégedettsége mellett teljesÃtsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerzÅdéssel vagy annak teljesÃtésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti e-mail cÃmen, vagy levél útján is közölheti.
9.2. Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzÅkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak. Ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról jegyzÅkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.
9.3. Az Ãrásbeli panaszt az webáruházunk 30 napon belül Ãrásban megválaszolja. A panaszt elutasÃtó álláspontját megindokolja. A válasz másolati példányát 3 évig megÅrzi, s azt az ellenÅrzÅ hatóságoknak kérésükre bemutatja.
9.4. Felhasználó panasszal fordulhat a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz is:
Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
CÃm: 1088 Budapest, József krt. 6.
Levelezési cÃm: 1428 Budapest, PF: 20.
GPS koordináták: X 19,071    Y 47,496
Központi telefonszám: +36 1 459 4800
Faxszám: +36 1 210 4677
E-mail:Â nfh@nfh.hu
10.  Adatvédelem
A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhetÅ a következÅ oldalon.
11. Vegyes Rendelkezések
11.1. Szolgáltató kötelezettsége teljesÃtéséhez közreműködÅt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelÅsséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.
11.2. Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesÃthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesÃthetÅségét nem érinti.
11.3. Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megilletÅ jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthetÅ az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történÅ lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett Ãrásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az, hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a késÅbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.
11.4. Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.
11.5. Szolgáltató tájékoztatja Felhasználót arról, hogy nem áll rendelkezésre a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódex.
12. MELLÃKLETEK
Elállási nyilatkozat az ÃSZF 6. pontjához
Szavatossági igény felvételérÅl jegyzÅkönyv az ÃSZF 8. pontjához
]]>